Na osnovu predloga Osnovnog javnog tužilaštva u Smederevu, zbog postojanja osnovane sumnje da je izvršio krivično delo nasilje u porodici, prema osumnjičenom S.D. (50 godina) određen je pritvor u trajanju od 30 dana zbog postojanja osobitih okolnosti koje ukazuju da će ometati postupak uticanjem na oštećenu i svedoka, kao i osobitih okolnosti koje ukazuju da će u kratkom vremenskom periodu ponoviti krivično delo.
Osumnjičenome se stavlja na teret da je u alkoholisanom stanju, u porodičnoj kući u Smederevu, u kasnim noćnim satima pa do podneva narednog dana svojoj supruzi uputio najpre verbalne prenje i više udaraca nogom u predelu tela, iz kojeg razloga su mu u toku iste noći na predlog dežurnog javnog tužioca izrečene hitne mere zabrane prilaska žrtvi nasilja i privremenog udaljenja iz stana, da bi se potom, prekršivši navedene hitne mere propisane Zakonom o prečavanju nasilja u porodici, u dva navrata, i to u ranim jutarnjim satima i oko podneva, vraćao na mesto događaja, uputivši oštećenoj ozbiljne pretnje po život i telo i zadajući joj udarce zatvorenim i otvorenim šakama u predelu glave, i nakon toga se udaljavao u nepoznatom pravcu.
Nakon što je osumnjičeni pronađen priveden u prostorije policijske uprave utvrđeno i prisutvo alkohola u organizmu od 2,20 promila, a po nalogu javnog tužioca je protiv osumnjičenog najpre sproveden prekršajni postupak zbog kršenja hitnih mera, u kojem postupku je osuđen na kaznu zatvora u trajanju od 15 dana. Nakon što je izdržao izrečenu sankciju osumnjičenome je određeno i zadržavanje od 48 časova, a potom i pritvor.
Na ovaj način osumnjičeni je neprekidno lišen slobode počev od 09.12.2023. godine, kao dana kritičnog događaja, što predstavlja dobar primer efikasne primene Zakona o sprečavanju nasilja u porodici koji je donet 2016. godine i Zakonika o krivičnog postupka, kao i efikasnog rada i saradnje javnog tužilaštva, policije i prekršajnog suda.
Cilj donošenja Zakona o sprečavanju nasilja u porodici je upravo i bio da se na opšti i jedinstven način uredi organizacija i postupanje državnih organa i ustanova i da se time omogući delotvorno sprečavanje nasilja u porodici i hitnu, blagovremena i delotvorna zaštita i podrška žrtvama nasilja u porodici. Sprečavanje nasilja u porodici sastoji se od skupa mera kojima se otkriva da li preti neposredna opasnost od nasilja u porodici i skupa mera koje se primenjuju kada je neposredna opasnost otkrivena.
Neposredna opasnost od nasilja u porodici postoji kada iz ponašanja mogućeg učinioca i drugih okolnosti proizlazi da je on spreman da u vremenu koje neposredno predstoji po prvi put učini ili ponovi nasilje u porodici.
Nasilje u porodici, u smislu navedenog zakona, jeste svaki akt fizičkog, seksualnog, psihičkog ili ekonomskog nasilja učinioca prema licu sa kojim se učinilac nalazi u sadašnjem ili ranijem bračnom ili vanbračnom ili partnerskom odnosu ili prema licu sa kojim je krvni srodnik u pravoj liniji, a u pobočnoj liniji do drugog stepena ili sa kojim je srodnik po tazbini do drugog stepena ili kome je usvojitelj, usvojenik, hranjenik ili hranitelj ili prema drugom licu sa kojim živi ili je živeo u zajedničkom domaćinstvu.